Az oktató adatai

Alap adatok

Kép az oktatóról
Molnár-Kovács Zsófia

nevelés- és művelődéstörténet: nevelésügy Magyarországon 1867-1918 között, tankönyv- és taneszköztörténet, tantervtörténet

Kovács Zsófia
1984.01.04.
Zalaegerszeg
?
PTE BTK
Kezdő év
Záró év
Intézmény
Intézet, tanszék
  1. 2011
    2016
    PTE BTK
    Nevelés- és Oktatáselméleti Tanszék
  2. 2016
     
    PTE BTK
    Nevelés- és Művelődéstörténeti Tanszék
Év
Egyetem
Szak
  1. 2009
    PTE BTK
    történelem-pedagógia
2016
Kezdő év
Záró év
Intézmény
Tisztség
  1. 2021
     
    PTE BTK Nevelés- és Művelődéstörténeti Tanszék
    tanszékvezető
Időszak
Tanulmányút helye
  1. 2012
    Georg-Eckert-Instituts für Internationale Schulbuchforschung, Braunschweig, Németország
Kezdő év
Szervezet
  1. 2009
    PTE BTK Tankönyvkutató Műhely
  2. 2012
    MTA PAB II. Filozófia-, Történettudomány és Néprajztudományok Szakbizottsága Neveléstörténeti Munkabizottság
  3. 2012
    Hungarian Educational Research Association Neveléstörténeti és Összehasonlító Neveléstudományi Szakosztály
  4. 2014
    MTA PAB II. Filozófia-, Történettudomány és Néprajztudományok Szakbizottsága Pedagógiai Munkabizottság
aktív
Folyóirat
  1. „Szakmai életút-lapozgató” c. könyvsorozat (I-III., V-VIII. kötetek-társszerk.)
  2. „Iskola a társadalmi térben és időben” c. konferenciakötet-sorozat (I-V., VII-IX. kötetek)
Projekt
  1. 2009 - „Az interaktív táblákhoz készített digitális tananyagok számbavétele, rendszerezése, a fejlesztések jellemző irányainak bemutatása és értékelése” c. projekt
  2. 2009-2010 - TÁMOP-3.1.1-08/1-2008-0002 (XXI. századi közoktatás - fejlesztés, koordináció) 7.3.4. elemi projektje (A határmenti oktatás elemzése)
  3. 2011 - Nemzeti Tankönyvkiadó által támogatott „A hazai digitális tananyagok tartalmának változásai” c. projekt
  4. 2013 - TÁMOP-3.1.1-11/1-2012-0001 (XXI. századi közoktatás - fejlesztés, koordináció)” c. projekt, „Tartalmi fejlesztések” c. alprojekt
  5. 2015 - TÁMOP-3.1.15-14-2014-0001 „Köznevelési reformok operatív megvalósítása” c. projekt, „A roma kultúra reprezentációja a tartalomszabályozók, tartalomhordozók körében, valamint ezek fejlesztési lehetőségei” c. alprojekt
Ösztöndíj
  1. 2007-2008 - Köztársasági Ösztöndíj
  2. 2013-2014 - Jedlik Ányos Doktorjelölti Ösztöndíj - ÚNKP
  3. 2016-2017 - Felsőoktatási Posztdoktori Kutatói Ösztöndíj - ÚNKP
  4. 2017-2018 - Felsőoktatási Fiatal Oktatói, Kutatói Ösztöndíj - ÚNKP
Leírás
  1. A magyar tankönyvkutatások forrásdimenziói (1867-1918). Institutio Könyvkiadó, Pécs, 2019.

  2. A tankönyvkutatások dualizmus kori forrásai. Tanulmányok és forrásgyűjtemény. Capillatus Kiadó, Pécs, 2017.

  3. Az „Európa-kép” tartalmi vizsgálata a dualizmus kori középiskolai egyetemes történelemtankönyvekben. Pedagógiatörténeti Szemle, 2016/1-2. 40-60.

  4. Tankönyvkutatás, tankönyvfejlesztés II. A nemzetközi tankönyvelméleti kutatások elméleti és módszertani kérdései. [Társszerz.: Dárdai Á., Dévényi A., Márhoffer N.] In: Történelemtanítás (L.), Új folyam VI., 2015/1-2.

  5. A tankönyvkutatás magyar bibliográfiája (2000-2010). Különös tekintettel a történelemtankönyvek vizsgálatára. A Pécsi Egyetemi Könyvtár kiadványai 11. PTE Egyetemi Könyvtár, Pécs, 2013.

Leírás
  1. Mohr Sz.: Alaposság és természetesség. Molnár-Kovács Zsófia (2019): A magyar tankönyvkutatások forrásdimenziói (1867-1918). Institutio Kiadó, Pécs. In: Új Pedagógiai Szemle, 2019/69 (11-12): 178-180.

  2. Márhoffer N.: Fontos bibliográfia született a tankönyvkutatók számára. Gondolatok Molnár-Kovács Zsófia: A tankönyvkutatás magyar bibliográfiája (2000-2010) c. kötetéről. In: Történelemtanítás (XLVIII.) Új folyam IV., 2013. 3-4.

Rövidítésjegyzék