Az oktató adatai

Alap adatok

Kép az oktatóról
Héjj Andreas

az iskolakultúra, a motiváció, a figyelem és a teljesítmény összefüggése a neveléstudományban, kulturális összehasonlítás: nevelés és beavatás a hagyományos társadalmakban

1956.04.12.
Zirc
Élő
PTE BTK
Kar
  1. PTE FEEK
  2. PTE KPVK
  3. PTE TTK
Kezdő év
Záró év
Intézmény
Intézet, tanszék
  1. 2006
    2018
    PTE FEEK/KPVK
    Emberi Erőforrás Fejlesztési Intézet/Tanszék
  2. 2018
     
    PTE BTK
    Felnőttképzési és Képességfejlesztési Tanszék
Év
Egyetem
Szak
  1. 1984
    Ludwig-Maximilians Egyetem (NSZK)
    pszichológia
1993
1988
Év
Egyetem
Megjegyzés
  1. 2007
    PTE FEEK
     
Év
Egyetem
  1. 2017
    Nicosiai Egyetem, Ciprus
Kezdő év
Záró év
Intézmény
Tisztség
  1. 2015
    2018
    PTE KPVK Emberi Erőforrás Fejlesztési Tanszék
    tanszékvezető
  2. 2018
     
    PTE BTK Felnőttképzési és Képességfejlesztési Tanszék
    tanszékvezető
Időszak
Tanulmányút helye
  1. 1995-1996
    Evolúciós Pszichológia, Zürichi Egyetem, Svájc
  2. 1996-1997
    Freiburgi Pedagógiai Főiskola, Németország
  3. 2000-2001
    Hildesheimi Egyetem, Németország
  4. 2001-2005
    Bolzanoi Egyetem, Bressanone, Olaszország
  5. 2008
    Leuveni Katolikus Egyetem, Belgium
  6. 2011
    Klagenfurti Egyetem, Ausztria
Kezdő év
Szervezet
  1. 1995
    Mensa International
  2. 1996
    Német Pszichológusok Szövetsége
  3. 2000
    Az ember viselkedése az evolúció tükrében
  4. 2007
    "Egyetemek a Demokráciáért" Szövetség
  5. 2016
    MTA Pedagógiai Tudományos Bizottság
Év
Kitüntetés
  1. 2016
    Arany Katedra Díj
aktív
Folyóirat
  1. Labor et Educatio
  2. Tudásmenedzsment
  3. Képzés és Gyakorlat
  4. Manazment podnikov - Management of Companies
  5. PedActa
Projekt
  1. A dél-tiroli Autonómia megbízásából az állami és a Waldorf-iskola összehasonlító kutatás vezetője. Egy iskolásoknak való Assessment Centre kifejlesztése (2001-03)
  2. A Genopoly© kifejlesztése. Ez a szabadalmaztatott didaktikai célú felnőtt-társasjáték a párválasztás és a párkommunikáció evolúciós pszichológiai alapjait játszva tanítja (1998)
  3. A férfiavatás szerepe a hagyományos társadalmakban [részvétel a férfiak házában Pápua Új-Guineában és Yap szigetén Mikronéziában]: Hogyan segíthetné ez a nevelés a békés együttélést az európai társadalomban (1998)
  4. A Szovjetunió összeomlása. Adatgyűjtés mindhárom frissen felszabadult balti államban és az akkor még létező Szovjetunió európai köztársaságaiban. (1991)
  5. Európa szubjektív reprezentációja kelet-, nyugat- és nem európaiaknál. Adatgyűjtés Ausztráliában, Jugoszláviában, Magyarországon, Németországban és az USA-ban (1986-87)
Leírás
  1. When different cultures meet – How education can promote creativity and cooperation between culture. In: Jagielska, K., Mróz, A., Pikula, N. G. (szerk.): Challenges of Modern Education. Education-Teacher-Learner. Wydawnictwo A. Marszalek, Torun, Lengyelország, 2021. 13-26.

  2. Evolutionäre Ästhetik als bare Münze – Zahlt sich Schönheit aus? In: Schwender, C., Lange, B. P., Schwarz, S. (szerk.): Pabst Science Publishers. Lengerich, Németország, 2017. 185-196.

  3. Empirische Methoden zur Erfassung der Schulkultur. In: Seibert, N. (szerk.): Anspruch Schulkultur. Klinkhardt, Bad Heilbrunn, Németország, 1997. 97-118.

  4. Traumpartner, Evolutionspsychologie der Partnerwahl. Springer, Berlin, Németország, 1996.

  5. Subjektive Strukturen. Göttingen: Hogrefe. Göttingen, Németország, 1989.

Leírás
  1. Meskó N.: Előszó. Tudásmenedzsment, 2016/17 (1): 2-6.

A Mensa International intelligenciakutató-koordinátora és a Labor et Educatio (2019-), a Tudásmenedzsment (2019), a Képzés és Gyakorlat (2018-), a PedActa (2011-) és a Management of Companies (2015-) c. szakmai folyóiratok szerkesztőbizottsági tagja.

Rövidítésjegyzék