Az oktató adatai
Alap adatok
-
20112016PTE BTKNevelés- és Oktatáselméleti Tanszék
-
2016PTE BTKNevelés- és Művelődéstörténeti Tanszék
-
2009PTE BTKtörténelem-pedagógia
-
2021PTE BTK Nevelés- és Művelődéstörténeti Tanszéktanszékvezető
-
2012Georg-Eckert-Instituts für Internationale Schulbuchforschung, Braunschweig, Németország
-
2009PTE BTK Tankönyvkutató Műhely
-
2012MTA PAB II. Filozófia-, Történettudomány és Néprajztudományok Szakbizottsága Neveléstörténeti Munkabizottság
-
2012Hungarian Educational Research Association Neveléstörténeti és Összehasonlító Neveléstudományi Szakosztály
-
2014MTA PAB II. Filozófia-, Történettudomány és Néprajztudományok Szakbizottsága Pedagógiai Munkabizottság
-
„Szakmai életút-lapozgató” c. könyvsorozat (I-III., V-VIII. kötetek-társszerk.)
-
„Iskola a társadalmi térben és időben” c. konferenciakötet-sorozat (I-V., VII-IX. kötetek)
-
2009 - „Az interaktív táblákhoz készített digitális tananyagok számbavétele, rendszerezése, a fejlesztések jellemző irányainak bemutatása és értékelése” c. projekt
-
2009-2010 - TÁMOP-3.1.1-08/1-2008-0002 (XXI. századi közoktatás - fejlesztés, koordináció) 7.3.4. elemi projektje (A határmenti oktatás elemzése)
-
2011 - Nemzeti Tankönyvkiadó által támogatott „A hazai digitális tananyagok tartalmának változásai” c. projekt
-
2013 - TÁMOP-3.1.1-11/1-2012-0001 (XXI. századi közoktatás - fejlesztés, koordináció)” c. projekt, „Tartalmi fejlesztések” c. alprojekt
-
2015 - TÁMOP-3.1.15-14-2014-0001 „Köznevelési reformok operatív megvalósítása” c. projekt, „A roma kultúra reprezentációja a tartalomszabályozók, tartalomhordozók körében, valamint ezek fejlesztési lehetőségei” c. alprojekt
-
2007-2008 - Köztársasági Ösztöndíj
-
2013-2014 - Jedlik Ányos Doktorjelölti Ösztöndíj - ÚNKP
-
2016-2017 - Felsőoktatási Posztdoktori Kutatói Ösztöndíj - ÚNKP
-
2017-2018 - Felsőoktatási Fiatal Oktatói, Kutatói Ösztöndíj - ÚNKP
-
A magyar tankönyvkutatások forrásdimenziói (1867-1918). Institutio Könyvkiadó, Pécs, 2019.
-
A tankönyvkutatások dualizmus kori forrásai. Tanulmányok és forrásgyűjtemény. Capillatus Kiadó, Pécs, 2017.
-
Az „Európa-kép” tartalmi vizsgálata a dualizmus kori középiskolai egyetemes történelemtankönyvekben. Pedagógiatörténeti Szemle, 2016/1-2. 40-60.
-
Tankönyvkutatás, tankönyvfejlesztés II. A nemzetközi tankönyvelméleti kutatások elméleti és módszertani kérdései. [Társszerz.: Dárdai Á., Dévényi A., Márhoffer N.] In: Történelemtanítás (L.), Új folyam VI., 2015/1-2.
-
A tankönyvkutatás magyar bibliográfiája (2000-2010). Különös tekintettel a történelemtankönyvek vizsgálatára. A Pécsi Egyetemi Könyvtár kiadványai 11. PTE Egyetemi Könyvtár, Pécs, 2013.
-
Mohr Sz.: Alaposság és természetesség. Molnár-Kovács Zsófia (2019): A magyar tankönyvkutatások forrásdimenziói (1867-1918). Institutio Kiadó, Pécs. In: Új Pedagógiai Szemle, 2019/69 (11-12): 178-180.
-
Márhoffer N.: Fontos bibliográfia született a tankönyvkutatók számára. Gondolatok Molnár-Kovács Zsófia: A tankönyvkutatás magyar bibliográfiája (2000-2010) c. kötetéről. In: Történelemtanítás (XLVIII.) Új folyam IV., 2013. 3-4.