Az oktató adatai

Alap adatok

Kép az oktatóról
Lehmann Magdolna

alkalmazott nyelvészet, idegen nyelv elsajátítása, nyelvi mérés, szókincskutatás, korpusz nyelvészet, diskurzus analízis

1973.09.03.
Pécs
?
PTE BTK
Kezdő év
Záró év
Intézmény
Intézet, tanszék
  1. 2000
     
    PTE BTK
    Angol Alkalmazott Nyelvészeti Tanszék
Év
Egyetem
Szak
  1. 1998
    JPTE TTK
    fizika
  2. 1999
    JPTE BTK
    angol nyelv és irodalom
  3. 2000
    ELTE BTK
    angol-magyar, magyar-angol szakfordító
2015
2010
Kezdő év
Záró év
Intézmény
Tisztség
  1. 2010
    2011
    PTE BTK Angol Alkalmazott Nyelvészeti Tanszék, mb.
    tanszékvezető
  2. 2017
    2020
    PTE BTK Angol Alkalmazott Nyelvészeti Tanszék
    tanszékvezető
  3. 2019
     
    PTE BTK Anglisztika Intézet
    igazgató
Időszak
Tanulmányút helye
  1. 2018
    Sorbonne Nouvelle, Párizs, Franciaország
  2. 2022
    Lancaster Summer Schools in Corpus Linguistics, University of Lancaster, Egyesült Királyság (2022.06. 20-24.)
Kezdő év
Szervezet
  1. 2003
    Hungarian Society for the Study of English
  2. 2003
    Magyar Alkalmazott Nyelvészek és Nyelvtanárok Egyesülete
  3. 2003
    Teaching English to Speakers of Other Languages International Association
  4. 2006
    European Association for Language Testing and Assessment
  5. 2022
    European Association of Computer Assisted Language Learning
aktív
Folyóirat
  1. Translatologia Pannonica (2006-)
  2. UPRT 2010: Empirical studies in English applied linguistics.
  3. UPRT 2019: Empirical studies in English applied linguistics.
Projekt
  1. 2009-2011 - TÁMOP 4.1.2-08/1 B, A kompetencia alapú pedagógusképzés regionális szervezeti, tartalmi és módszertani fejlesztése a Pécsi Tudományegyetem és a Kaposvári Egyetem részvételével.
  2. 2012-2014 - TÁMOP-4.1.2.B.2-13/1-2013-0014, Pedagógusképzést segítő hálózatok továbbfejlesztése a Dél-Dunántúli Régióban. K4 munkacsoport: A pedagógusképzésben részt vevő köznevelési pedagógusok továbbképzéséhez kapcsolódó fejlesztések.
  3. 2014 - TÁMOP-4.1.1.C-13/1/KONV-2014-0001, Az élettudományi- klinikai felsőoktatás gyakorlatorientált és hallgatóbarát korszerűsítése a vidéki képzőhelyek nemzetközi versenyképességének erősítésére.
  4. 2012-2015 - TÁMOP-4.1.2.D-12/1/KONV-2012-0010, Idegen nyelvi képzési rendszer fejlesztése a Pécsi Tudományegyetemen.
  5. 2018-2020 - EFOP 3.4.3. Oktatásfejlesztés, oktatási innovációk és nemzetköziesítés a PTE BTK-n - tanszéki projektvezető
Ösztöndíj
  1. 1998 - ERASMUS ösztöndíj (University of Stirling, Egyesült Királyság)
  2. 2003 - USA Nagykövetség RELO ösztöndíja
  3. 2013 - Visegrad ösztöndíj (Comenius University Bratislava, Szlovákia)
  4. 2014 - Fulbright-ösztöndíj (San Diego State University, USA)
Csoport
  1. 2017-2020 - EFOP-3.2.14-17 - Nyelvtanulással a boldogulásért” projekt - pályázatíró, szakmai vezető
Leírás
  1. Az akkreditált számítógépes nyelvvizsgák tapasztalatai a 2018−2021 közötti időszakban. Új Köznevelés, 2022/78 (7): 20-24. [Társszerz.: Babos K., Dömők Sz., Gróf Sz., Kissné Adorján J., Lukácsi Z., Märcz R., Soproni Zs.]

  2. A lexical analysis of in-service EFL teaching portfolios. In: Pietilӓ, P., Doró K., Pípalová, R. (szerk.): Lexical Issues in L2 Writing. Cambridge Scholars Publishing, Newcastle upon Tyne, 2015. 207-229.

  3. A quantitative study of oral presentation skills with Slovak students of English. In: Mihaljević Djigunovic, J., Letica Krevelj, S. (szerk.): UZRT 2014: Empirical studies in English applied linguistics. FF Press, Zágráb, 2015. 91-100.

  4. Exploring the academic oral communication skills of Slovak students of English. [Társszerz.: Kostelníková, M.] In: Lojová, G., Kostelníková, M., Vajícková, M. (szerk.): Studies in Foreign Language Education 6. Kirsch Verlag, Köln, 2014. 42-74.

  5. Is intentional or incidental vocabulary learning more effective? International Journal of Foreign Language Teaching, 2007/3 (1): 23-28.

A Hungarian Society for the Study of English tagja 2011-ig.

Rövidítésjegyzék