Az oktató adatai

Alap adatok

Kép az oktatóról
Orbán Zoltán

boltozatos hidak állapotának értékelése, megerősítése, szerkezetek roncsolásmentes vizsgálata, történeti építmények szerkezeti biztonsága, betonhulladék újrahasznosítása

1970.09.29.
Dombóvár
?
PTE-PMMFK/MIK
Kezdő év
Záró év
Intézmény
Intézet, tanszék
  1. 1999
    2015
    JPTE PMMFK/PTE PMMFK/PTE PMMK/PTE PMMIK
    Szilárdságtan és Tartószerkezettan Tanszék
  2. 2015
     
    PTE MIK
    Építőmérnök Tanszék
Év
Egyetem
Szak
  1. 1994
    BME Építőmérnöki Kar
    szerkezet-építőmérnök
Év
Szak
  1. 2002
    építési műszaki ellenőr
  2. 2022
    történeti épületdiagnosztikai és rehabilitációs szakmérnök
2015
2009
2010
Kezdő év
Záró év
Intézmény
Tisztség
  1. 2014
    2014
    PTE PMMIK Szilárdságtan és Tartószerkezettan Tanszék, mb.
    tanszékvezető
  2. 2015
    2018
    PTE MIK Építőmérnök Tanszék, mb.
    tanszékvezető
  3. 2018
     
    PTE MIK Mérnöki és Smart Technológiák Intézet
    igazgató
Időszak
Tanulmányút helye
  1. 1997
    Building Research Establishment, Garston, Egyesült Királyság
  2. 2008, 2009
    Izhevsk Technical University, Oroszország
  3. 2014
    Metropolitan State University of Denver, USA
Kezdő év
Szervezet
  1.  
    Institute of Materials, Minerals and Mining (IOM3)
  2.  
    International Association for Bridge Maintenance and Safety
  3.  
    International Union of Railways (UIC)
  4.  
    The Masonry Society
  5.  
    Fédération Internationale de Béton Magyar Tagozata
Év
Kitüntetés
  1. 2004
    MTA "Fiatal Kutatók" pályázat - I. díj
  2. 2009
    Irodalom Díj (KTE)
  3. 2012
    Pollack Mihály Emlékérem bronz fokozata
  4. 2021
    Pollack Mihály Nívódíj
  5. 2022
    PTE Pro Cura Ingenii Díj
aktív
Folyóirat
  1. Sustainability
  2. Special Issue "Durability and Sustainability of Concrete Materials and Reinforced Concrete Structures" (2022)
Projekt
  1. 2011-2012 - Historical Structures, EU IPA Hungary – Croatia Cross-border cooperation programme
  2. 2011-2014 - AMAB – ’Assessment of Masonry Arch Bridges’ nemzetközi kutatási projekt, UIC International Union of Railways
  3. 2011-2014 - MAINLINE: „MAINtenance, renewaL and Improvement of rail transport iNfrastructure to reduce Economic and environmental impacts”, EU 7th Framework Programme
  4. 2019-2023 - EPSRC-Exploiting the resilience of masonry arch bridge infrastructure, UK
  5. 2022 - NKFI, Tématerületi Kiválósági Program 2020 "Nemzeti kiválóság" alprogram, Biomedical Engineering
Ösztöndíj
  1. 1997 - TEMPUS-ösztöndíj (Garston, Egyesült Királyság)
Csoport
  1. 2011 óta - Szerkezetek diagnosztikája és Analízise Kutatócsoport
Leírás
  1. Assessment of masonry arch railway bridges using non-destructive in-situ testing methods. Engineering Structures, 2009/31(10): 2287–2298. [Társszerz.: Marc, G.] http://doi.org/10.1016/j.engstruct.2009.04.008

  2. Discrete element analysis of a stone masonry arch. Mechmanics Research Communications, 2009/36 (4): 469–480. [Társszerz.: Tóth A. R., Bagi K.] http://doi.org/10.1016/j.mechrescom.2009.01.001

  3. Modified parameter-setting-free harmony search (PSFHS) algorithm for optimizing the design of reinforced concrete beams. Structural and Multidisciplinary Optimization, 2019/60 (3): 999–1019. [Társszerz.: Shaqfa, M.]

  4. Compressive strength of solid clay brickwork of masonry bridges: Estimate through Schmidt Hammer tests. Construction and Building materials, 2021/306. Paper 124494. [Társszerz.: Brencich, A., Lątka, D., Matysek, P., Sterpi, E.] doi: http://doi.org/10.1016/j.conbuildmat.2021.124494.

  5. A Sensitivity Analysis for Thermal Performance of Building Envelope Design Parameters. Sustainability, 2021/13 (24): 14018 [Társszerz.: Elhadad, S.] http://doi.org/10.3390/su132414018

Rövidítésjegyzék