Az oktató adatai
Alap adatok
-
2001PTE BTKRomológia Tanszék/Romológia és Nevelésszociológia Tanszék
-
1989CSVMTFtanító
-
2000JPTEpedagógia
-
2018PTE BTK Neveléstudományi Intézetigazgató
-
MTA PAB Nevelésszociológia Albizottság
-
MTA PAB Szociálpedagógiai Albizottság
-
MTA PAB Pedagógiai Munkabizottság
-
HuCER Romológiai Szakosztály
-
Autonómia és Felelősség
-
Romológia
-
2006-2007 - OKA "A gyermekvédelem és az iskolázottság összefüggése a Dél-Dunántúlon" - kutatásvezető
-
2007-2008 - TÁMOP 3.3.1 Központi Program "Az Országos Oktatási Integrációs Hálózat és az Integrációs Pedagógiai Rendszer hatásvizsgálata"
-
2009-2010 - TÁMOP 3.3.1 Központi Program " A gyermekvédelem és az iskolázottság összefüggésének országos vizsgálata" - kutatásvezető
-
2014-2015 - OFI-TÁMOP 3.3.1-11/1-2012-0001 sz. "Lemorzsolódás és hátránykompenzáció" című vizsgálat - részprojekt-kutatásvezető
-
2017-2018 - OFI és PTE együttműködés: "Arany János Program hatásvizsgálata"
-
2021- jelen - Inkluzív Kiválóság Kutatócsoport
-
2021-jelen - MTA-PTE "Oktatási Esélyekért" Kutatócsoport (MTA Közoktatás-fejlesztés Kutatási Program)
-
Az iskola nyelvezete - idegen nyelv. Regio: Kisebbség, politika társadalom, 1996/7 (2): 150-176. [Társszerz.: Derdák T.]
-
Esélyegyenlőség és inklúzió az iskolában. In: Varga A. (szerk.): A nevelésszociológia alapjai. PTE BTK Neveléstudományi Intézet, Romológia és Nevelésszociológia Tanszék, Wlislocki Henrik Szakkollégium, Pécs, 2015. 241-271.
-
Az inklúzió szemlélete és gyakorlata. PTE BTK Neveléstudományi Intézet, Romológia és Nevelésszociológia Tanszék, Wlislocki Henrik Szakkollégium, Pécs, 2015.
-
Development of positive psychological capital at a Roma Student College. Hungarian Educational Research Journal, 2020/10 (3): 263-279. [Társszerz.: Trendl F., Vitéz K.] https://doi.org/10.1556/063.2020.00024.
-
Resilience and inclusion. Evaluation of an educational support programme. Educational Studies, 2021/49 (1): 147-165. [Társszerz.: Fehérvári A.] https://doi.org/10.1080/03055698.2020.1835614.
A MTA PTB Nevelésszociológia Albizottság titkára és a MTA PAB Pedagógiai Munkabizottság elnöke.