Az oktató adatai

Alap adatok

Kép az oktatóról
Varga Aranka

hátrányos helyzetű diákok oktatási helyzete és gyermekvédelemben részesült fiatalok inklúziójának esélyei

Híves-Varga Aranka
1965.04.04.
Pécs
?
PTE BTK
Kezdő év
Záró év
Intézmény
Intézet, tanszék
  1. 2001
     
    PTE BTK
    Romológia Tanszék/Romológia és Nevelésszociológia Tanszék
Év
Egyetem
Szak
  1. 1989
    CSVMTF
    tanító
  2. 2000
    JPTE
    pedagógia
2015
2009
Kezdő év
Záró év
Intézmény
Tisztség
  1. 2018
     
    PTE BTK Neveléstudományi Intézet
    igazgató
Kezdő év
Szervezet
  1.  
    MTA PAB Nevelésszociológia Albizottság
  2.  
    MTA PAB Szociálpedagógiai Albizottság
  3.  
    MTA PAB Pedagógiai Munkabizottság
  4.  
    HuCER Romológiai Szakosztály
aktív
Folyóirat
  1. Autonómia és Felelősség
  2. Romológia
Projekt
  1. 2006-2007 - OKA "A gyermekvédelem és az iskolázottság összefüggése a Dél-Dunántúlon" - kutatásvezető
  2. 2007-2008 - TÁMOP 3.3.1 Központi Program "Az Országos Oktatási Integrációs Hálózat és az Integrációs Pedagógiai Rendszer hatásvizsgálata"
  3. 2009-2010 - TÁMOP 3.3.1 Központi Program " A gyermekvédelem és az iskolázottság összefüggésének országos vizsgálata" - kutatásvezető
  4. 2014-2015 - OFI-TÁMOP 3.3.1-11/1-2012-0001 sz. "Lemorzsolódás és hátránykompenzáció" című vizsgálat - részprojekt-kutatásvezető
  5. 2017-2018 - OFI és PTE együttműködés: "Arany János Program hatásvizsgálata"
Csoport
  1. 2021- jelen - Inkluzív Kiválóság Kutatócsoport
  2. 2021-jelen - MTA-PTE "Oktatási Esélyekért" Kutatócsoport (MTA Közoktatás-fejlesztés Kutatási Program)
Leírás
  1. Az iskola nyelvezete - idegen nyelv. Regio: Kisebbség, politika társadalom, 1996/7 (2): 150-176. [Társszerz.: Derdák T.]

  2. Esélyegyenlőség és inklúzió az iskolában. In: Varga A. (szerk.): A nevelésszociológia alapjai. PTE BTK Neveléstudományi Intézet, Romológia és Nevelésszociológia Tanszék, Wlislocki Henrik Szakkollégium, Pécs, 2015. 241-271.

  3. Az inklúzió szemlélete és gyakorlata. PTE BTK Neveléstudományi Intézet, Romológia és Nevelésszociológia Tanszék, Wlislocki Henrik Szakkollégium, Pécs, 2015.

  4. Development of positive psychological capital at a Roma Student College. Hungarian Educational Research Journal, 2020/10 (3): 263-279. [Társszerz.: Trendl F., Vitéz K.] https://doi.org/10.1556/063.2020.00024.

  5. Resilience and inclusion. Evaluation of an educational support programme. Educational Studies, 2021/49 (1): 147-165. [Társszerz.: Fehérvári A.] https://doi.org/10.1080/03055698.2020.1835614.

A MTA PTB Nevelésszociológia Albizottság titkára és a MTA PAB Pedagógiai Munkabizottság elnöke.

Rövidítésjegyzék