Az oktató adatai

Alap adatok

Kép az oktatóról
Weszely Ödön

neveléstudomány

Vészi Ödön (írói álnév)
1864.08.23.
Budapest
1935.03.06.
Budapest
ETE BNYTK
Kezdő év
Záró év
Intézmény
Intézet, tanszék
  1. 1918
    1935
    ETE BNYTK
    Pedagógiai Intézet
  2. 1921
    1921
    ETE BNYTK
    Filozófiai Intézet
Év
Egyetem
Szak
  1. 1894
    BTE BTK
    bölcsészdoktori oklevél magyar irodalom, német filológia és esztétika tárgykörökből
1910
Év
Egyetem
Megjegyzés
  1. 1918
    ETE BNYTK
    ny. r. tanár
Kezdő év
Záró év
Intézmény
Tisztség
  1. 1918
    1935
    ETE BNYTK Pedagógiai Intézet
    igazgató
  2. 1921
     
    ETE BNYTK Filozófiai Intézet mb.
    igazgató
  3. 1923
    1924
    ETE BNYTK
    dékán
  4. 1924
    1925
    ETE BNYTK
    dékán
  5. 1925
    1935
    ETE BNYTK Középiskolai Tanárképző Intézet
    igazgató
  6. 1929
    1930
    ETE
    rektor
Időszak
Tanulmányút helye
  1. 1892
    Jéna
Kezdő év
Szervezet
  1.  
    Magyar Pedagógiai Társaság
  2.  
    Gyermektanulmányi és Gyakorlati Lélektani Társaság
  3.  
    Magyar Filozófiai Társaság
  4.  
    Société Belge de Pédotechnie
  5.  
    Internationale Vereinigung für Psychologie und Psychotechnik
  6.  
    Népművelő Társaság
  7.  
    Országos Szabadoktatási Tanács
  8.  
    Országos Testnevelési Bizottság
  9.  
    Rajztanárviszgáló Bizottság
  10.  
    Budapesti Zeneegyesület
  11.  
    Magyar Gyorsírók Egyesülete
  12.  
    Hadifogolygyámolító Hivatal könyvosztálya
  13.  
    Vöröskereszt
  14.  
    MTA Filozófiai Bizottság
Rövid ideig a PPTE BTK Pedagógiai Tanszékének ny. r. tanára
Folyóirat
  1. Népművelés
Folyóirat
  1. Magyar Paedagogia (1907-1912)
Leírás
  1. Stilisztika polgári iskolák és felsőbb leányiskolák számára. Bp., 1893.

  2. Írásbeli dolgozatok psychológiája. Bp., 1902.

  3. A grammatica szerepe a paedagógiában. Bp., 1905.

  4. Népiskolai neveléstan, tanítástan és módszertan, tanító- és tanítónőképző intézetek számára. Bp., 1905.

  5. A modern pedagógia útjain. Tanulmányok. Bp., 1909.

  6. A magyar nyelvi oktatás vezérkönyve. Bp., 1917.

  7. Eszmék a javító nevelés továbbfejlesztéséhez. Bp., 1922.

  8. Bevezetés a neveléstudományba. A pedagógia alapvető kérdései. Bp., 1923.

  9. Népiskolai módszertan. Bp., 1926.

  10. Korszerű nevelési kérdések. Bp., 1926.

  11. Pedagógiai alapfogalmak változása. Bp., 1928.

  12. Az egyetem eszméje és típusai. Bp., 1929.

  13. A korszerű nevelés alapelvei. A neveléstudomány rendszere. Bp., 1935.

Leírás
  1. Kornis Gy.: Gyászbeszéd W. Ö. ravatalánál. Magyar Paedagogia, 1935. 49-51.

  2. SZABÓ 1056-1070.

  3. Vincze L.: Vázlat W. Ö.-ről (1867-1935). MPed, 1980/1. 69-186.

  4. Bábosik I.: Személyiségértelmezés és nevelési koncepció összefüggései W. Ö. neveléselméleti munkáiban. PedSzle, 1985/6. 553-564.

  5. Németh A.: W. Ö. pedagógiai rendszere és a gyermektanulmány. PedSzle, 1989/7-8. 679-689.

  6. Németh A.: W. Ö. Bp., 1990.

  7. W. Ö. munkásságának tanterv- és művelődéselméleti vonatkozásai. [Vál. Németh A.] Bp., 1997.

  8. BENKE 226–228.

  9. Kocsis M.: W. Ö. munkássága a Magyar Királyi Erzsébet Tudományegyetemen. Iskolakultúra, 1999/8. 114-125.

  10. MEMORIA 32-33.

  11. Füle S.: Magyar neveléstörténeti csoportkép. 4. rész: A nevelés tudományos igényű megalapozói a 20. század fordulóján: Fináczy Ernő (1861-1935) - W. Ö. (1867-1935). Tanító, 2010/10. 20-21.

Rövidítésjegyzék