Az oktató adatai
Alap adatok
-
JPTE TK
-
JPTE BTK
-
19781985PTF/JPTE TKSzentlőrinci Iskolakísérlet
-
19851991JPTE TK
-
19921996JPTE BTKNeveléstudományi Tanszék/Pedagógia Tanszék
-
19962000JPTE/PTE BTKOktatásmódszertani Tanszék
-
20042018PTE BTKNevelés- és Oktatáselméleti Tanszék
-
1977PTForosz-pedagógia
-
1982ELTE TTKpedagógia, nevelésszociológia specializáció
-
19982000JPTE/PTE BTK Oktatásmódszertani Tanszék, mb.tanszékvezető
-
20042014PTE BTK Nevelés- és Oktatáselméleti Tanszéktanszékvezető
-
20072008PTE BTK Neveléstudományi Intézet, mb.igazgató
-
20092012PTE BTK Neveléstudományi Intézetigazgató
-
1988Philipps Universität, Marburg, NSZK
-
1988Wilhelms Universität, Münster, NSZK
-
1993Jyväskylä University, Finnország
-
1995City as School, Fordham University, New York, USA
-
1998Jagelló Egyetem, Krakkó, Lengyelország
-
2008, 2009Babes Bolyai Tudományegyetem, Kolozsvár, Románia
-
International Network of Produktive Learning Projects and School
-
MTA Pedagógiai Bizottság Didaktikai Albizottság
-
MTA PAB Pedagógiai Munkabizottság
-
MTA Köztestülete
-
MAB Pszichológiai és Neveléstudományok Bizottsága
-
1984Kiváló Munkáért díj
-
2006Az Év Publikációja Díj
-
2009MTA PAB Tudományszervezési Díj
-
2012Arany Katedra Díj
-
2018Pro Facultate Philosophica Universitatis Quinqueecclesiensis kitüntetés
-
Módszertani Közlemények
-
Oktatás és Társadalom
-
Neveléstudományi Doktori Iskola Évkönyvek
-
1993-1995 - Társadalmi, közoktatási és szakmafejlesztési követelmények a pedagógusképzésben
-
1994-1997 - Együttműködés a pályaorientációért, az iskolai kudarcok ellen
-
2002-2003 - A tanulói együttműködés és a kooperatív tanulás fejlesztése
-
2004-2005 - Az aktív tanulás irányítási módszereinek megújítása
-
2008-2009 - A tanulás tervezése és értékelése,
-
1981-1984 - Szentlőrinci Iskolakísérlet (a főiskola/egyetem kísérleti gyakorlóiskolája) Kutatócsoport
-
1990-2000 - Közép-Európa első (pécsi) Város mint Iskola pilotprojekt (curriculum és produktív tanulás) kutató/fejlesztő csoportja
-
1998-2007 - RWCT - Reading and writing for critical thinking - Kritikai gondolkodás, interaktív és reflektív tanulás kutató/fejlesztő regionális csoport
-
Veszélyek és esélyek. A Város, mint Iskola típusú intézmények helye, szerepe a magyar iskolarendszerben. [Kandidátusi ért.] MTA Könyvtár, Bp.-Pécs, 1994.
-
Die Stadt als Schule in Pécs und ihre Lernwerkstatten. [Társszerz.: Tratnyek M.] In: Produktives Lernen in der Lernwerkstatt. Pilotprojekte aus Pécs, St. Petersburg und Berlin stellen ihre Arbeit vor. IPLE Schibri Verlag, Berlin-Mirow, 1999. 37-131.
-
Az interaktív és reflektív tanulás lehetőségei a tanárképzésben. [Társszerz.: Dudás M., Pethőné Nagy Cs., Priskinné Rizner E.] In: Katona A., Ládi L., Széplaki Gy., Szombatiné Kovács M. (szerk.): A tanári mesterség gyakorlata. Tanárképzés és tudomány. Országos Módszertani és Tudományos Konferencia. Nemzeti Tankönyvkiadó - ELTE TFK, Bp., 2002. 93-111.
-
Tantervezés és iskola. PTE „Oktatás és Társadalom“ Neveléstudományi Doktori Iskola, Pécs, 2013.
-
(Nyitott) curriculum és (produktív) tanulás. In: Benedek A., Golnhofer E. (szerk.): Tanulmányok a neveléstudományok köréből, 2013. Tanulás és környezete. MTA Pedagógiai Tudományos Bizottság, Bp., 2014. 213-234.
-
Bárdossy Ildikó. In: Báthory Z., Falus I. (főszerk.), Bársony Cs., Rét R., Szabolcs É. (szerk.): Pedagógiai Ki Kicsoda. Keraban Könyvkiadó, Bp., 1997. 23.
-
Pályakép. In: Balogh M. Palasik M. (szerk.): Nők a magyar tudományban. Napvilág Kiadó, Bp., 2010. 70-71.
-
Andl H., Molnár-Kovács Zs. (szerk.): Nyitottság és elkötelezettség. Tanulmánykötet Bárdossy Ildikó 60. születésnapjára. PTE BTK „Oktatás és Társadalom“ Neveléstudományi Doktori Iskola, Pécs, 2013.
-
Molnár-Kovács Zs.(szerk.): Szakmai életút-lapozgató VIII. Válogatás Bárdossy Ildikó írásaiból. PTE BTK Neveléstudományi Intézet, Pécs, 2019.
1998-2007 között a JPTE / PTE BTK Tanárképző Intézet/ Neveléstudományi Intézet intézetigazgató-helyettese volt. Az International Network of Produktive Learning Projects and School társalapítója és vezetőtestületi tagja volt és az MTA PAB Pedagógiai Munkabizottságában is vezető szerepet töltött be. Szerkesztőbizottsági tag a Módszertani Közlemények, az Oktatás és Társadalom, valamint a Neveléstudományi Doktori Iskola Évkönyvek c. szakmai kiadványoknál.