Az oktató adatai

Alap adatok

Kép az oktatóról
Komlósi László Imre

a mentális lexikon szemantikai és fogalmi jegyei, a fogalmi integráció és jelentéskiterjesztés kognitív vizsgálata, érvelési struktúrák, diskurzus koherencia, a nyelvhasználat pragmatikai modalitásai

1952.09.26.
Szigetvár
Élő
PTE BTK
Kar
  1. JPTE TK
  2. JPTE BTK
  3. PTE KTK
Kezdő év
Záró év
Intézmény
Intézet, tanszék
  1. 1978
    1982
    PTE KTK
    Idegen Nyelvi Tanszék
  2. 1982
    2014
    JPTE/PTE BTK
    Angol Tanszék/ Angol Nyelvészeti Tanszék
Év
Egyetem
Szak
  1. 1978
    JATE BTK
    angol-orosz középiskolai tanár
1997
1989
Év
Egyetem
Megjegyzés
  1. 1998
    JPTE BTK
     
Év
Egyetem
  1. 2012
    Izhevsk State Technical University (Oroszország)
Kezdő év
Záró év
Intézmény
Tisztség
  1. 1998
    2005
    JPTE/PTE BTK Angol Tanszék/Angol Nyelvészeti Tanszék
    tanszékvezető
Időszak
Tanulmányút helye
  1. 1989-1990
    Universität des Saarlandes, Saarbrücken, Németország
  2. 1996
    Oslo Universiteit, Norvégia
  3. 2002
    Institute für Deutsche Sprache, Mannheim, Németország
Kezdő év
Szervezet
  1. 2001
    Osztrák Magyar Akció Alapítvány
  2. 2002
    Alliance of Universities for Democracy (AUDEM)
  3. 2004
    MTA Nyelvtudományi Bizottság
  4. 2006
    University Network of the European Capitals of Culture
  5. 2008
    MTA Pécsi Akadémiai Bizottság
Év
Kitüntetés
  1. 1990
    Kanyó Zoltán-díj
  2. 2005
    MTA PAB Tudományszervezési Díj
  3. 2010
    Loyalty Award - 25 years (ISSA)
  4. 2012
    Pro Facultate Universitas Quinqueecclesiensis (PTE BTK)
  5. 2015
    Magyar Érdemrend Tisztikeresztje
2015. Széchenyi István Egyetem.
Folyóirat
  1. Text and Discourse (1990)
  2. Communication and Culture: Argumentative, Cognitive and Linguistic Perspectives (2003)
Projekt
  1. 1994, 1996 - AMFK
  2. 1998, 2002, 2006, 2007 - Pro Renovanda Cultura Hungariae
  3. 1998-2001, 2002-2004, 2010-2013 - OTKA-pályázatok
Ösztöndíj
  1. 1991,1992 - TEMPUS-ösztöndíj (Egyesült Királyság; Osnabrück, Németország)
  2. 1995 - North Western University ösztöndíja (USA)
  3. 1996 - Yale Summer University (New Haven, USA)
  4. 1998-1999 - Széchenyi Professzori Ösztöndíj
  5. 1999 - ERASMUS-ösztöndíj (Vrije Universiteit, Amsterdam, Hollandia)
Csoport
  1. 2002-2004 - OTKA T038142 Cognitive and affective aspects of narrative acts of meaning - kutatócsoport vezető
  2. 2007-2011 - MTA 2006TKI659 - Inter-University Research Center in Theoretical Linguistics, Evidence in Linguistic Theory – a pécsi kutatócsoport vezetője
  3. 2017-2021 - EFOP 3.6.1. Nemzetköziesítés a felsőoktatásban – a projekt szakmai vezetője
Leírás
  1. Inferential Pragmatics and Cognitive Structures: Situated Language Use and Cognitive Linguistics. Studies in Linguistics 3. Nemzeti Tankönyvkiadó, Bp.-Pécs, 1997.

  2. Connectedness and Discourse Structure: Perspective Semantics of Predications and Coherence of Discourse. In: Conte, M. E., Petőfi J. S., Sözer E. (szerk.): Text and Discourse Connectedness. Studies in Language Companion Series 16. John Benjamins, Amsterdam, 1989. 421-434.

  3. On the status of Cognitive Linguistics within the realm of Cognitive Science. In: Kertész A.(szerk.): Metalinguistik im Wandel. Die kognitive Wende in Wissenschaftstheorie und Linguistik. (Metalinguistica 4). Peter Lang, Frankfurt am Main, 1996. 31-53.

  4. Digital literacy and the challenges of digital technologies for human learning. In: Dejica, D., Hansen, G., Sandrini, P., Para, I. (szerk.): Language in the Digital Era. Challenges and Perspectives. De Gruyter Open, Berlin-Warsaw, 2016. 162-171.

  5. Novel Aspects of Social Cognition, Social Discourse and Digital Education. Humboldt Nachrichten, 2021/39 (2020): 44-55.

Leírás
  1. Furkó B.: The Pragmatic Marker and Discourse Marker Dichotomy Reconsidered. Debrecen, 2005.

  2. Van Eemeren, F. H. et al.: Handbook of Argumentation Theory. Amsterdam, 2014.

  3. Roberta, P. et al.: Argumentation in discourse and grammar. Handbook of Pragmatics by Jef Verschueren, 2015.

  4. Baranyi P., Csapó A., Sallai Gy.: Cognitive Infocommunications: An overview of the new interdisciplinary field Cham. Springer International Publishing, 2015.

  5. Berki B.: 2D Advertising in 3D Virtual Spaces. Acta Polytechnica Hungarica, 2018/15 (3): 175-190.

1997-1999 között a JPTE külügyi kapcsolatok rektorhelyettese, 2003-2007 között a PTE tudományos rektorhelyettese, majd 2010-2014 között a PTE általános rektorhelyettese volt. Az Osztrák Magyar Akció Alapítvány FB elnöke volt 2001-2003 és 2006-2022 között. Az AUDEM nevű egyesületben 2014-ig európai alelnöki tisztséget töltött be és a Network of the European Capitals of Culture nevű szervezetnek is alelnöke volt. Az MTA Pécsi Akadémiai Bizottságában tudományos titkári posztot töltött be.

Rövidítésjegyzék